ORYANTASYON
Bir öğrencinin okula başlarken yaşayacağı ilkler, onun ileriki yaşantılarında hiç şüphesiz büyük önem taşıyacaktır. Bu sebeple okul sürecine atılacak ilk adımlar doğru atılmaz ise; öğrencide ilk günden itibaren boşluk, amaçsızlık ve beraberinde korku, kaygı, tedirginlik duygularını geliştirir. Bu aşamada öğrencinin okula adaptasyonunu sağlamak için yapılacaklar listesinde ilk sırayı oryantasyon çalışmaları almaktadır.
Oryantasyon; rehberlik etme, yönlendirme anlamı taşımaktadır. Okulda oryantasyon; öğrencinin yeni ortamını ve içinde yer alacağı durumları tanıması, bunlara alışması ve mevcut şartları kabullenebilmesi için; yakın çevreyi, okulu, karşılaşacağı uyarıcıları tanımaya yönelik yapılacak çalışmaları içermektedir. Okulun ilk günleri hem öğrenci hem de anne baba farklı duygularla doludur. Öğrenci yeni gireceği ortama karşı kaygılı ve tedirgin, anne baba endişeli ve meraklı haller taşır.
Okul, evden sonraki sosyal ortamdır. Keşfedilmeyi bekleyen bir okyanustur. Bu keşfin renkli ve eğlenceli gerçekleşmesi elbette istendik olandır. Öğrencinin evinin dışında da bir dünya olduğunu benimsemesi keşif sürecini olumlu yönde ilerletir. Öğrenci rahat ve çok da kuralları olmayan bir ortamdan ciddi kurallar barındıran bir ortama girmektedir. Bundan sonrasında evdeki oryantasyonda okul ortamına paralel olmalıdır. Ebeveynler evde; uyku, beslenme, sorumlulukların yerine getirilmesi gibi düzenlemeler yaparak, çocuğa kuralların hayata kolaylık kazandırma amaçları olduğunu fark ettirmelidir. Anne babanın okul ve ev oryantasyon sürecinde; sabırlı, sakin, kararlı ve gerek birbirleriyle gerek öğretmenle iş birliği içinde olması gerekmektedir. Evde yapılan sohbetlerde okulla ilgili olumlu konuşmalar yapmalı ve çocuğu okula mutlu bir ortamdan mutlu bir şekilde teslim etmelidir. Tüm bunlar oryantasyon sürecinin birer parçasıdır.